Veelgestelde vragen

Service

Is het mogelijk om advies te krijgen?

Uiteraard! Voor vragen of advies kun je ons altijd bereiken. Dit kan per mail (info@powerspel.nl) of telefonisch / WhatsApp (06-41307112). 

Geven jullie ook workshops?

Wij organiseren zelf geen workshops, maar bezoeken (op aanvraag) wel op scholen. Inspiratiemomenten voor spelend en of bewegend leren, uitleg over het effect van beweging op de hersenen, uitproberen van onze materialen, enzovoort. De inhoud van zo’n bezoek kan meerdere invullingen hebben. Voor meer informatie, neem even contact met ons op: info@powerspel.nl of 06-41307112.

Ik heb een mail gestuurd. Waarom krijg ik geen reactie?

Waarschijnlijk zit onze reactie dan in je spam. Soms gaat er ook gewoon iets mis. Mocht dit aan de hand zijn, schroom dan niet om ons te bellen. Wij staan je graag te woord!

Wat is de meerwaarde van bewegend leren?

Naast dat bewegen heel gezond is voor iedereen, zorgt een goede doorbloeding van de hersenen er ook voor dat informatie beter én langer onthouden wordt. Bovendien worden de linker- en de rechterhersenhelft gestimuleerd om samen te werken. Een goede samenwerking van de hersenhelften heeft een positief effect op bijvoorbeeld het oefenen van tafels.

Dit is natuurlijk erg compact uitgelegd.

Wat is de wachttijd voor de probeerservice op dit moment?

Op dit moment is er geen wachttijd voor de probeerservice.

Producten

Ik heb een product gezien dat mijn interesse heeft, maar ik zou graag een aanpassing doen. Is dat mogelijk?

Ja dat is mogelijk. Aangezien wij (bijna) alles zelf ontwikkelen en (laten) produceren, zijn aanpassingen vaak mogelijk. Hier zitten wel extra kosten aan verbonden.

Wil je een tekstuele aanpassing dan rekenen wij € 10,- aanpassingskosten voor dobbelstenen en draaischijven en €25,- voor leermatten. Dit bedrag komt bovenop het product. Bestel je meerdere stuks van een product, dan betaal je slechts één keer de aanpassingskosten. Bijvoorbeeld je wilt 3 x “dobbelsteen spelling – heid” bestellen, mét een aanpassing in de tekst. Dan betaal je 3 x € 3,50 + € 10,- aanpassingskosten. 

Wil je een product op maat laten maken? Ook dat kan, neem hiervoor even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Kun je de leermatten ook schoonmaken?

Na het gebruik is de leermat (waar nodig) eenvoudig schoon te maken met een vochtig, zacht doekje (eventueel met een klein scheutje allesreiniger).

De leermat krult als ik hem uitrol. Wat kan ik daaraan doen?

Omdat wij de leermatten opgerold versturen (om beschadigingen tegen te gaan) kan het zijn dat de mat krult. Het helpt om de mat vlak weg te leggen (eventueel met aan de uiteinden een voorwerp dat de mat niet kan krullen). Niet iedereen heeft hier de ruimte voor. Een andere tip is om de leermat met de bovenkant naar buiten op te rollen. Gebruik je de leermat binnen, dan kun je aan de uiteinden een stukje dubbelzijdige tape gebruiken.

Bestellen

Kan ik als particulier bestellen bij Powerspel?

Ja dat zeker. Zowel particulieren als scholen, instanties, praktijkhouders, bedrijven enzovoort kunnen bij ons bestellen.

Kan ik als organisatie bestellen bij Powerspel?

Ja dat zeker. Zowel particulieren als scholen, instanties, praktijkhouders, bedrijven enzovoort kunnen bij ons bestellen. Let er wel op dat Powerspel vrijgesteld is van BTW. 

Ontvang ik een factuur van mijn bestelling?

Altijd!

Is het mogelijk om op factuur te bestellen?

Ja, wij noemen dat bestellen op vooruitbetaling. Je kunt hierbij een bestelling plaatsen en later zelf het bedrag overmaken op het IBANnummer NL58 INGB 0008 6628 67 ten name van Powerspel te Helmond. Je bestelling wordt pas verzonden als wij de betaling ontvangen hebben. De factuur van de bestelling ontvang je na het afronden van de bestelling.

Kan ik ook vanuit België bestellen?

Ja dat kan. Op dit moment versturen we pakketten naar Nederland en België. Speciaal voor onze Belgische klanten is het ook mogelijk om te betalen met Bankcontact.

De keuze van verzending heeft alles te maken met het feit dat veel van onze producten in de Nederlandse taal zijn. Mocht je vanuit een ander land interesse hebben in onze producten en willen weten wat de mogelijkheden zijn, neem dan contact met ons op. 

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor Nederland zijn € 6,95. Naar België bedragen de verzendkosten € 12,75. Afhalen in Helmond is gratis.

Betalen

Op welke manier kan ik betalen?

Je kunt kiezen uit Ideal, Bankcontact of vooruitbetaling. Bij Ideal en Bankcontact kun je direct je bestelling betalen. Als de betaling is gelukt, wordt je bestelling zo snel mogelijk verstuurd. 

Bij vooruitbetaling maak je het totaalbedrag zelf over op onze rekening. Je bestelling wordt pas verzonden als wij de betaling ontvangen hebben.

Leveren

Wat is de levertijd?

De levertijd bedraagt veelal 1 tot 2 werkdagen*. Voor de leermatten kan deze levertijd wat langer zijn. Bepaalde leermatten hebben wij niet op voorraad en komen vanuit de leverancier naar het afleveradres. Over het algemeen bedraagt de levertijd dan ongeveer een week.

Waar het mogelijk is versturen wij dan de bestelling in 2 delen. Het gedeelte uit onze eigen voorraad wordt veelal geleverd na 1 tot 2 werkdagen. Het gedeelte dat vanuit de leverancier komt zal na ongeveer een week volgen.

*Met uitzondering van weekenden en vakanties. Omdat wij vooral leveren aan scholen, bieden wij op vrijdag en in vakanties geen pakketten aan. Hiermee proberen we te voorkomen dat de vervoerder de bestelling aanbiedt buiten de openingstijden. Mocht je de bestelling op een huisadres willen ontvangen op een zaterdag of in een vakantie, geef dit dan aan in de opmerkingen of neem even contact met ons op.

Kan ik de bestelling afhalen?

Ja dat kan in Helmond (op afspraak). Deze optie is gratis.

Wordt er met de levering rekening gehouden met onze openingstijden?

Nee, wij hebben geen invloed op de bezorgtijden van de vervoerder.

Wat wij wél doen is rekening houden met het aanbieden van de pakketten. Omdat wij vooral leveren aan scholen, bieden wij op vrijdag en in vakanties geen pakketten aan. Hiermee proberen we te voorkomen dat de vervoerder de bestelling aanbiedt buiten de openingstijden. Mocht je de bestelling op een huisadres willen ontvangen op een zaterdag of in een vakantie, geef dit dan aan in de opmerkingen of neem even contact met ons op (info@powerspel.nl).

Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

Wij pakken alle bestellingen met veel zorg in. Hierbij staat voorop dat de producten in een perfecte staat bij jou als klant komen. Daarnaast proberen wij ook rekening te houden met het milieu. Veel van het door ons gebruikte verpakkingsmateriaal, wordt door ons nog eens hergebruikt. Wij hebben een voorkeur voor papieren verpakkingen. Het plastic verpakkingsmateriaal dat door ons gebruikt wordt, betreft allemaal hergebruikt materiaal (met uitzondering van de luchtkussen enveloppen).

De vervoerder waarmee de meeste pakketten verzonden worden is DHL.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja. Wij versturen alleen maar bestellingen met een Track and Trace. Je kunt de bestelling dus volgen totdat het bij je bezorgd is.

Retourneren

Hoe kan ik retourneren?

Mocht je niet tevreden zijn met de producten die je besteld hebt, dan kun je deze ongebruikt en onbeschadigd aan ons retourneren. Maak hiervoor gebruik van het retourformulier. Gebruik de verpakkingsmaterialen waarmee de producten worden geleverd, om deze bij de retournering weer netjes terug te kunnen sturen!

Voor meer informatie, lees je hier verder.

Voor wie zijn de retourkosten?

De producten die niet naar je wens zijn, kun je aan ons retourneren. De kosten voor het terug sturen, betaal je zelf. 

Winkelwagen